czwartek, 20 października 2016

Małgorzata Liput - Dotyk Chwili - tomik poezji

Jak wiecie poezja nie należy do łatwych, pisanie recenzji tomików też do łatwych nie jest. Nie każdy sięga po poezje i nie każdy lubi ją czytać. Dlaczego ? Poezja jest melancholijna, nostalgiczna. Każdy wiersz w tomiku u każdego czytelnika jest odebrany inaczej. Inne odczucia, refleksje goszczą u każdego z nas. Z tomikiem „Dotyk" Chwil Małgorzaty Liput spędziłam więkoszść popołudnia przy ciepłej herbacie, przy piecu siedziałam i się zagłębiałam coraz bardziej. Najbardziej spodobał mi się jeden wiersz. :



                                                                                Za bardzo 



                                                                   polubiłam
                                                                   czyjeś smutne oczy
                                                                   w jednej chwili 
                                                                   niewinnie
                                                                   i szczerze 
                                                                   za radosne iskierki
                                                                   które się w nich 
                                                                   przy mnie zapalają 
                                                       
                                                                    polubiłam 
                                                                    czyjś uśmiech 
                                                                    ten dla mnie 
                                                                    na powitanie 
                                                                    nawet tę dziwną tęsknotę 
                                                                    którą czuję 
                                                                    gdy jest obok 
                                                                    a zbliża się pożegnanie 

                                                                    polubiłam 
                                                                    ZA BARDZO





Zawsze zastanawiam się, gdy sięgam po tomik poezji i go czytam jak autor potrafi sprawić, że czytelnik, który sięga po niego potrafi przejść z momentów szczęśliwych, a zarazem do momentów smutnych. Tomik „ Dotyk Chwil „ wywołał dużo u mnie emocji zarówno tych dobrych, jak i tych złych. Poezja skłania nas do różnych przemyśleń, skłania nas również do różnych zastanowień nad życiem. Czytelnik, który sięga po poezje wychodzi z nowym doświadczeniem, z nowymi przemyślami, z nowym spojrzeniem na dane rzeczy, osoby . Nie każdy jest gotowy sięgnąć po poezje w danym czasie czasem trzeba do niej dojrzeć by móc się z nią zapoznać. Jak wspomniałam wcześniej poezja,potrafi być melancholijna i nie każdy może lubić poezje. Osobiście uważam, że trzeba sięgać po poezje, bo wnosi nam ona coś do życia, zmienia nas w małych stopniach. Chciałabym wam przedstawić jeszcze jeden wiersz, który siedzi mi w głowie i pewnie długo z niej nie wyjdzie. A jest to:


                                                          Taniec ze śmiercią \

                                                          uczymy się chodzić 
                                                          a potem tańczymy
                                                          z wiatrem złudzeń
                                                          do muzyki własnego losu 
                                                          gubimy kroki w labiryncie grzechu
                                                          i zbyt zajęci 
                                                          zachowaniem rytmu
                                                          nawet nie dostrzegamy
                                                         kiedy tańczymy ze śmiercią


Tomik poezji „Dotyk Chwil „ Małgorzaty Liput jak najbardziej polecam a ja zabieram się za kolejny tomik autorki.




1 komentarz: