wtorek, 19 września 2017

Barbara Wrzesińska, Magdalena Wrzesińska - Krzyk Nocy

Droga we mgle




Pamiętam ten kościół

drogę, pola i gęsty las

wszystko tonęło w słońcu

tam zatrzymał się czas.




Pamiętam chłopaka

z uśmiechem, jak miód

dziś jestem nie taka

mam serce, jak lód.




Spoglądam na niebo

i szukam go tam

lecz zamiast oczu, jego

pustkę w sercu mam.


Poezja nie należy do łatwego gatunku czytelniczego. Dlatego zdaje sobie sprawę, że, nie każdy czytelnik odważy się po nią sięgnąć, ponieważ się boi, pojawiają się wtedy myśli „ ja tego nie zrozumiem". Każdy tomik poezji, każdy wiersz skłania nas do różnych przemyśleń, refleksji, tak właśnie miałam z tym tomikiem. Przyznam się, że pierwszy raz czytałam duet w poezji, który mnie przekonał, a także pochłonął.




Najbardziej spodobały mi się, dwa wiersze, którymi chciałabym was zachęcić po sięgnięcia po Krzyk Nocy.




Połamane Serce







Złamałeś mi serce - Stefan,

które dla ciebie biło,

mówisz, że próżno czekam

- połamane kocha z większą siła.




Będę ci białe wiersze pisać,

pod oknem serce złamane dawać,

gwiazd o miłość pytać,

pod twoim domem wystawać.




Żeby ci się dla mnie wiodło,

będę twoim aniołem stróżem,

żeby w tobie wszystko mogło,

wpuść - nie daj czekać dłużej!




Nie masz wyjścia - mam sposoby

przebrała się, już miara!

Mam na ciebie duże kłody,

trzy razy plus pięćset i ja stara...



Drugi z wierszy również bardzo mi się,spodobał: 




Czas




Chylę uniżenie czoło przed tobą,

ty nie oszczędzisz nikogo,

siła człowieka znika w nicości,

niewidzialna potęgo ciemności.




Bawisz się nadzieją, miłością,

straszysz przyszłością

a ja wciąż wierzę durniom,

jak bez dna studniom...




Kiedyś, jak innych mnie pochwalą,

zostawię dziewczynę zapłakaną

lecz, gdy księżyc wyjdzie biały

zapomni o mnie świat cały.




Na drodze ludzkiego żywota

czas burzą nad głowami miota,

jednak u góry jest błękit nieba 

a w nim czasu, już nie potrzeba.




Drogi Czytelniku, chciałabym Cię zachęcić po sięgnięcie tomiku poezji Krzyk Nocy, a także innych tomików. Naprawdę warto sięgać po poezje, ona koi nasze serca, dusze.

Z przyjemnością polecam tomik poezji Krzyk Nocy.




Za możliwość przeczytania książki /tomiku dziękuję wydawnictwu Psychoskok.

2 komentarze:

  1. Dziękujemy za recepcję, serdecznie pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci z całego serca!!! Dużo rzeczy w życiu mi się nie podoba a jeszcze więcej rozśmiesza mieszkam sama z Magdą i to ona namówiła mnie na wydanie tomików. To w nich zapisałam mój krzyk beznadziejności! Lepszej recenzji w życiu chyba, już nie mogłabym się doczekać!!! Autorka

    OdpowiedzUsuń