poniedziałek, 13 marca 2017

Adam Cichy - Ptaki-Cudaki i inne zwierzaki

Kto śpiewa przez cały dzionek? 

To kochany nasz skowronek.

Cóż, że zacny ptaszek ten,

zwykle nam przerywa sen, 

gdy nowiny ma radosne,

że po drodze spotkał wiosnę.







Bajka Ptaki-Cudaki i inne zwierzaki ma w sobie trzy bajki, które dziecko potrafią zaciekawić, uczyć, a także wyostrzyć wyobraźnie dzięki swoim rysunkom. 

Znajdują się w niej wróbelek, ptasie historie oraz sroka. Jest to moja pierwsza bajka czytana od dość dużego czasu i powiem wam, że jestem zdziwiona pozytywnie. Nigdy nie przypuszczałam, że będę czytać w tym wieku bajkę z przyjemnością, chyba że dzieciom. Piękne rysunki w bajce pokazują nam zwierzaki, które małe dziecko sobie w swojej głowie wyobraża, gdy czyta mu się bajkę. Ja postanowiłam miło spędzić przy niej czas i zaprosiłam do wspólnego czytania swojej siostry dzieci. Oczywiście różnimy się która bajka nam się najbardziej spodobała, dla dzieciaków najlepsza była sroka dla mnie wróbelek.




Dzieci przy bajkach dużo wynoszą, uczą się słów, nazw i właśnie w przypadku tej bajki jest podobnie. Trzylatek, który ze mną czytał tę bajkę nauczył się nazw zwierząt. Każda bajka w jakiś sposób uczy dzieci a zdarza się także że uczy też dorosłych. 

Warto mieć  bajkę w dziecięcej biblioteczce i czytać dziecku ją.




Za możliwość przeczytania bajki dziękuję wydawnictwu Psychoskok.

1 komentarz: