sobota, 25 lutego 2017

Danuta Awolusi - Odważona

Odważona to nie historia o diecie cud, wyrzeczeniach i godzinach spędzonych na siłowni. To dużo więcej: poruszająca, bardzo osobista opowieść o tym, jak rodzi się kobiecość.





W świecie, w którym ideałem jest rozmiar 34, bycie grubym to grzech, a bardzo grubym- grzech niewybaczalny.

Jak to jest iść ulicą z obfitym biustem, masywnymi nogami, potężnymi ramionami i dużym brzuchem?

Zbierać zdumione spojrzenia, złośliwe uwagi i dobre rady- kto wie, czy nie bolą one bardziej niż ciosy?




Danuta Awolusi bez znieczulenia obnaża rzeczywistość, w której nie ma miejsca na inność. Dzieli się trudnymi emocjami z perspektywy osoby, którą doskonale wie, jak to jest być kobietą w rozmiarze XXL.







Dlaczego postanowiła zmienić rozmiar na mniejszy? Jak tego dokonała? Jakie błędy popełniła?

I jaką osobą się stała, gdy dodała życiu lekkości?


Książka Odważona Danuty Awolusi powiem wam, że wywołał u mnie sporo emocji, tych pozytywnych.

Jest to dziennik czasami bardzo bolesny, lecz szczery gdzie autorka uświadamia nam, że odchudzanie zaczyna się najpierw w naszej głowie, potem w ciele. 

Każdy z nas ma chęć w swoim życiu w pewnym jego etapie, by zacząć się odchudzać. Ale czy do końca do tego dogrzaliśmy ? Czy chcemy mieć zachwycające efekty ? 

Od czego zacząć ? Jak zdziałać by nasze ciało było piękne ? Tu się rodzi zawsze dużo pytań na początku drogi a efekty ? Żadne.




Autorka pokazuje jak ciężką drogę trzeba przejść, by osiągnąć cel, nie zawsze jest to prosta idealna droga. Czasem muszą się pokazać zakręty i przeszkody, by wreszcie dojść do celu. Tu na początku jest myślenie, podejście w naszej głowie do zamiany potem chęci, by zacząć zdrowo się odżywiać, biegać lub uprawiać inny sport by potem efekt był kilka, lub kilkanaście kilogramów mniej. 




Powiem wam, że ja jestem zachwycona tą książką, przyjemnie spędziłam czas przy niej i dowiedziałam się dużo nowych rzeczy, by dojść do upragnionego celu. Jakie niekiedy wyrzeczenia, siła walki, chęć celu jest ważna.



Cieszę się, że miałam okazję przeczytać Odważoną, poznać szczery, pamiętnik, dziennik, by poznać tę dawkę inspiracji, emocji, którą miała Danuta Awolusi. 

Dla mnie książka numer 1, bez wątpienia. Polecam wam Odważoną, jak najbardziej musicie sięgnąć po nią, by być może zmienić swoją mentalność, lub zobaczyć coś inaczej, może lepiej.




Ja nie żałuje, że sięgłam po Odważoną a ty skusisz się ? 



Za możliwość przeczytania recenzji dziękuję wydawnctwu PASCAL.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz