środa, 16 listopada 2016

Paula Hawkins - Dziewczyna z pociągu

Rachel każdego dnia pokonuje tę samą trasę do Londynu. Każdego dnia pociąg zatrzymuje się w tym samym miejscu, wtedy kobieta może obserwować tak znaną jej dzielnicę, w której kiedyś mieszkała. A także młodą parę na, którą zwróciła szczególną uwagę na pozór wydają się być szczęśliwi i są wzorem prawdziwej miłości. Rachel nie mogąc pozbierać się po rozwodzie z mężem ,stara się wyobrażać codzienne życie tej dwójki. Gdy kobieta, którą Rachel tak idealizuje nagle zaginęła musi podjąć decyzję czy zostać dziewczyną z pociągu, czy pomóc nieznajomemu ? Czy Rachel dowie się co stało się z kobietą ? Czy może sama jest częścią układanki w sprawie jej zaginięcia ?








Wsłuchując się w audiobooka Dziewczyny z pociągu, miałam bardziej okazję się żyć z główną bohaterką, wczuć się w słowa, zdarzenia i czasami miałam wrażenia, że jestem tam z nią.

Zaciekawił mnie bardzo trailer , a nie mam zwyczajów najpierw oglądać ekranizacje wolę wcześniej przeczytać książkę i wtedy porównać co lepsze. Rozmyślałam co lepsze książka czy audiobook i powiem wam, że dobrze zrobiłam, że się skusiłam na zakup audiobooka niż książki. Audiobooki  są bardziej rzeczywiste, bo przenoszą nas do tego, co się dzieje gdzieś na drugim krańcu świata , tym razem był to Londyn. Czułam się jak bym siedziała razem z Rachel w pociągu, widziała to, co ona, i przezywała to, co bohaterka. Z audiobookami jest tyle trudniej, że trzeba się w 100 procentach skupić i słuchać, a plusy są takie, że można słuchać dosłownie wszędzie książki, jeśli oczywiście mamy słuchawki w torebce czy kieszeni.

Ja mam dobre odczucia po przesłuchaniu książki i śmiało mogę się wybrać na film do kina. Wiadomo, że to, co jest w książce pewnością w 100 procentach nie będzie oddane , ale warto zobaczyć ten dom,  trasę, a nawet sama bohaterkę . Wtedy bardziej możemy zrozumieć przekaz autora do czytelnika. Mnie się osobiście podoba książką i na pewno ją także zakupię .










1 komentarz:

  1. Świetna recenzja :) Ja czytałam książkę i nie do końca spełniła ona moje oczekiwania :) Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń