niedziela, 7 maja 2017

Jerzy Sosnowski - FAFARUŁEJ Czyli Pastylki z Pomarańczy

Każdy czasem marzy,

by cofnąć się w czasie

i jeszcze raz poczuć się dzieckiem.







Zrobić niektóre rzeczy jeszcze raz, ale inaczej. Bo w gruncie rzeczy ciągle żyje w nas dziecko, czy mamy lat 30,50 czy 80.

Uważajcie jednak, o czym marzycie. Czasami MARZENIA się spełniają...

Jarko Wolski, też wracał wspomnieniami do bezpiecznych, sielskich lat dzieciństwa. Ale nie chciał znów mieszkać w ciasnym pokoju dzielonym z siostrą, jeszcze raz wkuwać bezużyteczne wzory skróconego mnożenia, walczyć z upiorną woźną, zagłębiać wstydliwą SZTUKĘ PODRYWU i znów czuć niepokój na widok wyniszczonego chorobą ojca. A to właśnie mu się przydarzyło-wrócił do PRZESZŁOŚCI naprawdę.




W powieści Sosnowskiego mieszają się epoki, lata, PORY ROKU, a Jarko uwięziony w pętli czasu zaczyna wierzyć, że utkną w niej na dobre. Nie może pozbyć się wrażenia, że na ulicy właśnie minął swoją żonę, której przecież jeszcze nie ma. Gdzieś na peronie widzi siebie samego sprzed kilku lat. A może raczej za kilka lat?




Jarko, będzie musiał nieźle pogłówkować, by odnaleźć DROGĘ POWROTNĄ z odległych zakamarków pamięci...


Przyznam się szczerze, że w tej książce mi brakuje czegoś. Książka jest w miarę dobra a mi czegoś brak, może tego wow, lub zaskoczenia. Nie zachwyciła mnie ta powieść, ale czy naprawdę jest dobra i czy mam rację musicie się sami przekonać. 

Jakie są plusy w książce ? Hmm dobrze się ją czyta, mimo jej objętości wchodzi z czytelnikiem w taką wciągającą grę.

Może za szybko po nią sięgnęłam po swoich emocjonalnych przeżyciach po poprzedniej powieści. 

Zachęcam was byście sami mogli sprawdzić, czy mam rację co do książki, czy faktycznie brakuje w niej takiego wow, zachwytu.

Dawno nie miałam takiego niedosytu po przeczytanej książce. 



A ty skusisz się  by przekonać się, czy FAFARUŁEJ jest dobre ?


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Wielka Litera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz